Google si Bing vorbesc despre detectarea spam-ului si penalizari SEO

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Frédéric Dubut, conducatorul echipei de spam a lui Bing si Fili Wiese (ex-Google), care a lucrat la algoritmul de spam si actiuni manuale, a vorbit miercuri la SMX Advanced pe scena despre algoritmi si penalizari SEO.

Diferite abordari pentru combaterea spamului

Dubut a spus ca motoarele de cautare elimina spamul din rezultatele de cautare pentru a proteja persoanele care cauta sa vada rezultate necorespunzatoare sau rezultate manipulate. Ei fac acest lucru pentru a promova in special pe cei care joaca corect, in timp ce promoterii site-urilor care nu sunt corecti sunt eliminati din motoarele de cautare, a adaugat el. Bing face delimitarea si penalizarea site-urilor care manipuleaza pagina de rezultate.

Wiese a spus ca Google are o abordare diferita. Efectueaza actiuni manuale pentru a ajuta educatorii si proprietarii de site-uri cu privire la ceea ce este in conformitate cu regulamentul Google. De asemenea, este nevoie de actiuni manuale pentru a corecta rezultatele cautarii, dar se concentreaza pe educarea webmasterilor, a spus Wiese.

Actualizarile algoritmului nu sunt penalizari

Modificarile algoritmice nu sunt sanctiuni sau penalizari. Acestea nu vizeaza diminuarea vizibilitatii anumitor site-uri, ci cauta sa scoata in fata rezultatele relevante. Actualizarile algoritmice sunt legate de intrari si de iesiri, conform lui Wiese. Intrarile sunt controlate de catre editori, webmasteri si SEO.

Wiese a explicat cum functioneaza motorul de cautare Bing. Pe scurt, Bing incearca sa afle rezultatele cautarii care ii multumeste pe oameni. Testele se bazeaza pe CTR, pe afisarea rezultatelor de test pe diverse intervale orare si asa mai departe. Intr-un final raman doar rezultatele care ii fac pe oameni fericiti.

In general, Bing ar avea mai degraba un algoritm care sa aiba grija sa se ocupe de site-urile spam si sa nu aiba actiuni manuale. Deci, se uita la modul in care utilizatorii reactioneaza la rezultatele cautarii. Sunt atenti daca oamenii gasesc ce trebuie. Daca nu gasesc si se intorc in pagina de rezultate este un semnal puternic. Nu este intotdeauna metoda perfecta si de aceea algoritmii de cautare continua sa se actualizeze.

Bing are 42 de pagini ai algoritmului si nu le publica, pe cand Google are un document de 166 pagini pe care il publica. Google le pune la dispozitie in mod transparent webmasterilor multe resurse pentru a invata SEO. “Judecatorii” lui Bing sunt asemanatori cu “evaluatorii de calitate” ai Google.

Bing utilizeaza valori de clic numai atunci cand evalueaza modul in care functioneaza algoritmul de clasare a cautarii. Dar nu este o contributie directa la modul in care Bing face optimizare. Este mai degraba un indicator pe care Bing il foloseste ulterior pentru a vedea daca utilizatorii se bucura de rezultatele cautarii.

Singura constanta cu algoritmi de cautare este aceea ca se schimba constant, afirma Dubut de Bing. Bing nu anunta actualizari, deoarece acestea sunt constante – saptamanal sau mai des. Google confirma sau anunta unele actualizari, dar nu foarte multe.

Wiese a explicat ca, prin actiuni manuale, Google poate penaliza in mai multe moduri, de la un nivel intreg de site, subdomeniu, sectiuni ale site-ului sau de la o pagina la alta. De asemenea, pot devaloriza clasamentele, pot elimina site-uri sau alte forme de penalizari SEO.

Instrucțiuni pentru webmasteri

Atat Bing, cat si Google au regulamentul pentru webmasteri, puteti vedea aici instructiunile Google Webmaster si ghidul Bing pentru webmasteri. Atât Dubut, cât și Wiese au vorbit despre exemple specifice din aceste ghiduri. Intentia este importanta atunci cand vine vorba de momentul cand un site este lovit de o penalizare SEO.

Bing a adaugat, de asemenea, ca nu are nimic impotriva site-urilor afiliate, dar a spus ca afiliatii trebuie sa adauge valoare sau tipuri de continut pe care doresc sa le ofere utilizatorilor. Acesta este aproape exact acelasi lucru pe care Google l-ar spune pe aceasta tema. Adaugarea de valoare este esentiala atunci cand vine vorba de site-urile afiliate.

Cand incalcati regulamentul, acesta poate duce la o pedeapsa cu motoarele de cautare. Motoarele de cautare va pot penaliza prin (a) neutralizarea impactului spamului, (b) retrogradarea site-ului si (c) eliminarea site-ului din rezultatele cautarii.

Cand sunteti penalizat

Detectarea de spam, algoritmi si tehnici sunt in continua evolutie, a spus Dubut. Wiese a adaugat ca aceasta a fost partea distractiva, venind cu noi modalitati de detectare a spamului.

Atat la Google, cat si la Bing, puteti trimite solicitari de reconsiderare si trebuie sa faceti acest lucru pentru a va recupera de la actiuni manuale. Asteptarea actiunilor manuale nu este o optiune pentru majoritatea site-urilor din mai multe motive. Trimiteti o solicitare de reconsiderare numai daca ati rezolvat problemele. Nu incercati sa contestati, mai ales daca stiti motivul penalizarii

Trimiteti solicitarea de reconsiderare in Google Search Console sau utilizati formularul de spam Bing. Solicitarile de reconsiderare trebuie sa fie scurte si concise, sa explice problema si cum ati rezolvat problema. Poate dura cateva ore pana la cateva saptamani pentru o cerere de reconsiderare pentru a obtine un raspuns.

Dar acum puteti lucra la realizarea de imbunatatiri pentru a incepe sa se pozitioneze mai bine acum. Nu fiti un “infractor” – daca remediati o problema si sa incalcati ghidul in alte locuri sau sa cautati hibe in continuare. Motoarele de cautare au un istoric al incalcarilor si poate fi de ajuns sa fiti eliminat. Atat Bing cat si Google pastreaza un istoric al incalcarilor anterioare, noi incalcari pot duce la sanctiuni mai severe.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *