Facebook lanseaza o noua aplicatie de cercetare de piata

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Facebook a afirmat ca noua sa aplicatie “Study from Facebook” va colecta date pentru a construi produse mai bune. Study from Facebook face parte din programul de cercetare si marketing. Implica descarcarea de catre utilizatori a unei aplicatii pentru a colecta date de pe telefonul lor. Compania a spus ca informatiile pe care le colecteaza vor merge spre initiativele de dezvoltare a produselor.

“Cercetarea de piata ajuta companiile sa construiasca produse mai bune pentru oameni. Credem ca aceasta aplicatie este importanta pentru a ne ajuta sa imbunatatim produsele noastre pentru persoanele care folosesc Facebook “, a scris managerul de produs Facebook, Sagee Ben-Zedeff.

In ianuarie, Facebook si -a eliminat aplicatia de cercetare din magazinul de aplicatii iOS, dupa ce a fost acuzat ca plateste adolescentii pentru accesul la activitatea lor mobila printr-o aplicatie VPN. Aplicatia ar fi oferit Facebook aproape nelimitat accesul la datele utilizatorilor si activitatea telefonica.

Cum functioneaza ultimul program de cercetare al Facebook

Facebook promoveaza programul prin difuzarea de anunturi care le cer oamenilor sa participe. Daca cineva face clic pe un anunt, acesta va fi anuntat sa se inregistreze – si daca se califica – va fi rugat sa descarce aplicatia Studiu cu Facebook din Magazin Google Play.

Participantii trebuie sa aiba varsta minima de 18 ani si in prezent este disponibil numai pentru persoanele din Statele Unite si India.

Facebook ii ajuta pe utilizatori sa participe la programul de cercetare de piata, dar nu ofera detalii despre cat de multi bani ar castiga utilizatorii. Programul de cercetare anterior al Facebook a platit utilizatorilor 20 de dolari pe luna pentru a avea aplicatia instalata pe telefonul lor.

Ce informatii colecteaza Facebook

Odata ce aplicatia a fost descarcata, aceasta colecteaza si analizeaza urmatoarele informatii:

  • Aplicatiile pe care le-a instalat un utilizator pe telefon
  • Cat timp consuma un utilizator pentru fiecare aplicatie
  • Numele activitatilor aplicatiilor si functiile aplicatiilor pe care le folosesc utilizatorii
  • Tara utilizatorului, dispozitivul si tipul de retea

Facebook a declarat ca nu colecteaza ID-uri de utilizator, parole sau orice alt continut, cum ar fi fotografii, videoclipuri sau mesaje. Compania a mai spus ca nu va vinde nicio informatie pe care o colecteaza prin intermediul aplicatiei unor terte parti sau nu o va folosi pentru a viza anunturi. De asemenea, datele colectate nu vor fi adaugate la informatiile despre contul persoanei in cazul in care acestia sunt utilizatori Facebook.

De ce ar trebui sa ne pese?

Gestionarea defectuoasa a datelor de utilizator de catre Facebook a fost o problema spinoasa pentru marketing. Agentii de publicitate s-au bucurat de avantajele capabilitatilor de directionare a anunturilor companiei, insa cei care vand anunturi doresc platforme sigure – si canale – unde mesajele lor pot fi auzite fara riscul utilizarii necorespunzatoare a datelor sau, mai rau, furate sau vandute.

Facebook a declarat ca informatiile pe care le colecteaza prin programul “Study from Facebook” nu vor fi utilizate pentru directionarea anunturilor si ca cercetarea se indreapta catre construirea “produselor mai bune” pentru utilizatorii sai. Pe masura ce Facebook se schimba pentru a deveni mai mult o platforma de mesagerie axata pe confidentialitate. Publicitarii vor putea utiliza mai eficient familia de aplicatii de la Facebook (Messenger, Instagram si WhatsApp), putand intra mai usor in legatura cu publicul lor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *