Este utilizarea vocii viitorul in cautari?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Predictia Comscore ca 50% din cautari vor fi efectuate prin voce pana in 2020 a fost difuzata la nivel de suprasaturare pe multe site-uri de profil.

Indiferent daca se ajunge acolo in acest interval de timp sau nu, statisticile de crestere sunt incontestabile: 13% dintre gospodariile din Statele Unite detineau un difuzor inteligent precum Alexa in 2017. Si inca 53 milioane de dispozitive asteptate sa fie expediate in 2018.

Unde suntem acum?

In prezent, dispozitivele inteligente, cum ar fi Amazon Alexa si Google Home, au utilizarile lor, de la redarea muzicii sau de la raspunsurile la intrebari rapide, cum ar fi “cum este vremea?” sau “ce ora este in Berlin?

Suntem intr-o etapa in care este inca destul de distractiva si de explorare. Dar pentru ca comportamentele sa treaca la urmatorul nivel, mai sunt multe lucruri de facut.

Principala provocare care trebuie intampinata este sa facem majoritatea saltul de la asistentii vocali la “agentii digitali”.

Incotro ne indreptam?

Pentru a intelege cum arata acest lucru, vizionati doar videoclipul Google Duplex in care se foloseste un apel de voce cu inteligenta artificiala pentru a rezerva cu succes o tunsoare.

Nu este viitorul. Este astazi. Cand iti dai seama de aceste lucru, gandeste-te la cum ar putea arata asta in cinci sau zece ani.

Daca puteti sa intrebati “unde sa merg in vacanta in continuare?” si primiti un raspuns personalizat pe baza istoricului dvs. de calatorie, a demografiei, a familiei etc. Raspuns care ar putea fi chiar mai bun decat sa discutati cu un agent de turism. Deoarece, pana la urma, el nu foloseste algoritmi avansati sa va stie asa de bine ca propriul asistent.

Cumparaturile s-ar putea sa fie mai dificile la inceput prin voce. Dar si comertul electronic parea un vis SF in urma cu cateva decenii.

Trecerea la noul nivel

Pentru ca adoptarea sa devina mai raspandita, cautarea vocala trebuie sa fie mai utila decat ceea ce avem in prezent. Unul dintre motivele-cheie care vedem cresterea in interogarile vocale este comoditatea.

Daca sunteti cu un grup de prieteni si doriti sa verificati un fapt, cautarea vocala inca implica scoaterea telefonului, deblocarea sa si adresarea intrebarii. Cand probabil vom elimina pasii inutili, vom elimina si gestul de a scris intrebarea in loc sa o adresam direct.

Intrebarea cu voce tare este mult mai usoara si impartaseste raspunsul cu toata lumea. Ceea ce e grozav. Mai ales in micutele dispute dintre prieteni cu privire la mici curiozitati globale sau cine a castigat meciul din weekend.

Scrierea mesajelor pe telefon si condusul ar trebui sa devina istorie, deci sunt si multe lucruri bune care pot veni de la aceasta trecere.

Schimbarea comportamentelor umane

Nimeni nu poate prezice viitorul acum sigur – altfel, am fi toti miliardari.

Incerc sa nu acord prea multa atentie actualizarilor individuale ale algoritmilor si sa ma concentrez mai mult pe locul in care vor sa mearga Google, Amazon si Apple.

Toti au o voce puternica, iar Facebook se asteapta sa-si lanseze propriul difuzor inteligent mai tarziu si in cursul anului, devenind o cursa in domeniu pentru cota de piata, oferind castigatorilor o putere incredibila pentru viitor.

Cel mai important, care sunt tendintele cautatorilor? Daca oamenii isi schimba obiceiurile de cautare, aceasta ar putea fi o schimbare atat de mare ca mobilul, inlaturand interogarile traditionale de pe desktop.

Cinci moduri de a incepe

  1. Porneste propria ta explorare! Daca nu aveti unul, cumparati un difuzor inteligent precum Alexa sau Google Home.
  2. Puneti intrebari, incercati sa testati limitele Alexa si sa va distrati. Veti invata multe despre tipurile de raspunsuri care se intorc si de unde sunt obtinute.
  3. Intelegeti ce intrebari se intreaba despre brand / industrie. Un procent mare de rezultate ale vocii sunt extrase din cutiile de raspuns Google (nu toate), dar datele structurate reprezinta un loc bun pentru a incepe cu dublul beneficiu al rezultatelor web plus voce.
  4. Instalati si utilizati aplicatiile. Cititi, de asemenea, recenzii despre competentele Alexa pe Amazon pentru a da o perspectiva asupra a ceea ce oamenii doresc / vreau sa vad in continuare.
  5. Dezvoltati-va propriile abilitati Amazon si actiuni vocale pe Google. Acum nu trebuie sa fii 100% perfect, dar ar trebui sa incepi. Peste cativa ani nu vei ramane sigur in urma, nu?

Ce ne rezerva viitorul?

Cand va uitati la ceea ce s-a intamplat cu telefonul mobil, exista companii cu valori de miliarde de dolari bazate exclusiv pe faptul ca ar fi o aplicatie (Uber, WhatsApp, Snapchat, Tinder, Instagram etc.).

Interogarile de cautare vocala reprezinta o mare oportunitate de a capta branding-ul – dar castigatorii mari vor fi probabil cei care construiesc aplicatii pe platforma vocala.

In timp ce concurenta este scazuta, acum este momentul sa profitam de faptul ca suntem devreme. Aceasta este doar inceputul. Mai mult ca sigur.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *