Cum Reduci Rata de Respingere: 5 Sfaturi Eficiente pentru SEO

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Rata de respingere (sau Bounce Rate-ul) este unul dintre cele mai importante criterii pentru experienta utilizatorilor de pe site. Pentru Google, este un factor cheie care, aproape la fel de important ca viteza de incarcare si calitatea textelor. Prin urmare, exista, desigur, un mare interes in reducerea ratei de respingere.

Cu ajutorul altor valori, cum ar fi vizitele si durata vizitei, aceasta arata cat de bine paginile site-ului satisface intentia utilizatorului si unde exista inca potential de optimizare.

Ce inseamna rata de respingere?

Potrivit Google, bounce rate-ul este o sesiune care priveste vizitarea unei singure pagini. Adica, utilizatorul intra pe site dar nu face nicio actiune suplimentara. Ce se intampla cand utilizatorul nu continua activitatea pe site:

  • Revine la rezultatele cautarii
  • Inchide browserul
  • Introduce o noua adresa URL in browser si o viziteaza
  • Ramane inactiv si anuleaza, astfel, sesiunea
  • Citeste intreaga pagina, dar nu declanseaza actiuni de conversie

Prin urmare, rata de respingere este o masura care masoara procentajul de persoane care ajung pe site si nu fac nimic pe pagina pe care au intrat. Deci nu fac clic pe un element de meniu, pe “cititi mai mult” sau pe orice alte link-uri interne de pe pagina. Acest lucru inseamna ca serverul Google Analytics nu primeste informatii de actiune de la utilizator. Un utilizator creste rata de respingere atunci cand nu a existat nicio interactiune cu pagina de destinatie si vizita sa se incheie cu o singura vizualizare de pagina. Puteti utiliza rata de respingere ca o valoare care indica calitatea unei pagini web sau a “calitatii” publicului adus pe site. Prin calitatea publicului ne referim la faptul daca publicul corespunde cu tema site-ului.

Va vom oferi cinci sfaturi simple dar practice de optimizare SEO pentru a va ajuta sa va imbunatatiti rata de respingere.

1. Sa aveti texte de calitate pe site

Traficul nu este totul. Aveti nevoie de continut unic si de calitate pentru a pastra vizitatorii pe site. Cu cat mai multe postari pe blog, cu atat mai mari sansele de a reduce rata de respingere si de a incuraja activitatea pe site.

Potrivit unui studiu realizat de HubSpot, companiile care publica mai mult de 16 postari de blog pe luna genereaza de 4,5 ori mai multi clienti decat competitia, care publica doar patru postari lunar.

Cu toate acestea, intotdeauna conteaza: calitatea inainte de cantitate. Vorbim despre continut de inalta calitate care ofera vizitatorilor o valoare adaugata clara. Continutul superficial nu va reduce de rata de respingere. Ba, chiar, dimpotriva.

De asemenea, asigurati-va ca aveti un sistem de link building intern bine pus la punct:

  • Informatiile suplimentare pastreaza vizitatorul pe site pentru mai mult timp
  • Creșteți relevanța paginilor individuale cu legături interne
  • Pentru ca va ajuta atunci cand botul de la Google intra pe site si poate ierarhiza si valorifica fiecare pagina

2. Utilizati elemente vizuale: imagini, video, infografice etc.

Nu este vorba doar despre texte de calitate, ci despre utilizarea unor formate de continut diferite, cum ar fi videoclipuri, podcasturi sau infografice. In special, imaginile si videoclipurile sunt foarte atragatoare pentru utilizatorii de internet, deoarece relativ putini isi petrec timpul citind textele. Cu toate acestea, elementele vizuale sunt usor de parcurs si provoaca curiozitate din partea vizitatorilor.

3. Optimizati timpul de incarcare

Vizitatorii sunt oameni nerabdatori. Doresc sa obtina informatiile pe care le cauta rapid si fara sa astepte. Acest lucru il confirma si un studiu Google: un procentaj de 53% parasesc un site web mobil daca dureaza mai mult de 3 secunde pentru incarcare.

Ai testat cat de rapid este site-ul tau cu Google PageSpeed Insights? Daca folositi WordPress, puteti folosi W3 Total Cache sau WP Super Cache. Sunt plugin-uri gratuite, dar care te pot ajuta sa obtii rezultate foarte bune de viteza. Am discutat si despre alte instrumente SEO cu care va puteti face singuri un audit de viteza si nu numai, si aici.

4. Faceti teste comparative

Nu exista o reteta de optimizare SEO pe care sa o vindem si sa spunem ca merge pentru toata lumea. Fiecare industrie este diferita, de aceea trebuie sa facem teste comparative. Va trebui sa munciti suplimentar pentru a putea vedea care sunt paginile cu o conversie mai buna, dar merita. Eforturile de optimizare SEO se vor vedea garantat.

Uneori, este foarte usor sa efectuezi cateva modificari pentru a reduce rata de respingere precum schimbarea culorii unui buton, reformularea indemnului la actiune sau folosirea unui font diferit. Simplificarea unor pagini ar putea ajuta foarte mult.

5. Utilizati scripturi inteligente

Majoritatea vizitatorilor care parasesc site-ul nu se vor intoarce. Prin urmare, daca doriti sa optimizati bounce rate-ul ar trebui sa le oferiti ceva inainte sa iasa de pe site. Un popup cu inscriere la newsletter, reduceri sau un ebook gratuit.

Acest tip de popup utilizeaza miscarea cursorului pentru a determina cand si daca un utilizator doreste sa paraseasca pagina. Inainte ca acesta sa finalizeze actiunea, popup-ul apare si adauga valoare.

In orice caz, trebuie sa convingeti utilizatorul pe scurt, de ce ar trebui sa ramana pe site sau sa revina.

Concluzie: Reduceti rata de respingere si imbunatatiti rata de conversie

Cu cat un utilizator petrece mai mult timp pe site-ul tau, cu atat mai mare este sansa de al transforma intr-un abonat sau client. Prin urmare, este esential sa reduceti in mod eficient rata de respingere a site-ului.

Aceste metode va pot ajuta sa convingeti vizitatorii de oferta, serviciul sau expertiza. Merita sa incercati cat mai multe metode. Dupa cum spuneam anterior, nu va putem vinde o reteta exacta. Trebuie sa vedeti ce merge pentru voi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *