7 Sfaturi de Optimizare a Titlurilor pentru SEO

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

S-ar putea sa va fi intrebat candva: “Sunt titlurile importante in procesul de optimizare SEO?” Fii sigur ca da! Am facut multe teste si cercetari privind aspectul celor mai bune titluri. Aceste studii de corelare au aratat ca in ultimii ani lucrurile nu mai sunt la fel. Am vazut si o multime de experimente recente in care oamenii si-au schimbat titlul si au vazut o crestere semnificativa si masurabila in pozitia lor SEO.

In acest moment, este important sa dati un titlu bun pentru a imbunatati rata de clic si pentru a aduce mai multi vizitatori pe site. Acum, ceea ce este interesant in ceea ce priveste cresterea traficului prin rata de clic (click-through rate), sunt experimentele pe care noi le-am derulat atat pentru noi, cat si pentru clientii nostri prin teste comparative A/B.

Traficul care vine printr-o rata de clic mai buna, va poate imbunatati pozitia SEO. Deci, beneficiati de un avantaj dual: si trafic, si o pozitie mai buna! Despre acest lucru dorim sa va vorbim azi – cresterea SEO, sporind traficul prin schimbarea primului lucru pe care vizitatorul il va vedea in SERP. Titlul!

Pentru ca nu toate aceste lucruri functioneaza pentru toata lumea este bine de retinut ca acestea sunt lucruri de experimentat si testat. Practica de optimizare SEO se refera la cele mai bune practici recomandate de Google, dar adevaratul succes este realizat atunci cand experimentati si incercati lucruri diferite. Inovatia s-a dovedit intotdeauna un pas bun in optimizarea SEO. Prin urmare, incercati cateva dintre aceste lucruri si acestea va vor oferi o idee despre unde sa incepeti unele din experimentele de schimbare a titlului.

1. Numere in titlu

Numerele ies in evidenta foarte usor in pagina de rezultate. Exemple pot fi: “5 semne ale unei apocalipse zombie” sau “Cum puteti economisi 22% din asigurarea auto”.

Cand vedeti aceste lucruri in pagina de rezultate (SERP), ele tind sa obtina uneori o rata a clicurilor usor mai ridicata. Creierele noastre sunt instruite sa gaseasca lucruri care ies in evidenta si sunt specifice. Cand scanati rezultatele cautarii, sunt multe informatii.

Deci, creierul tau va incerca sa gaseasca cateva lucruri pe care sa le poata intelege. Astfel, uneori, in anumite circumstante, puteti obtine o rata de clic mai mare prin utilizarea numerelor din etichetele de titlu.

2. Utilizarea datei sau a anului in titlu

Daca scrieti despre ceva specific, care ar putea avea o relevanta peste cativa ani, includerea datei in titlu, s-ar putea sa fie foarte relevanta. Iata cateva exemple “Cea mai buna actrita Oscar 2017” sau chiar mai specific, incluzand si luna in titlu, “Top NFL Fantasy Draft Picks septembrie 2017.”

Cheia in aceasta cercetare este atunci cand utilizati instrumente precum Keyword Explorer, Planificatorul de cuvinte cheie Google Ads sau SEMrush, trebuie sa cautati ani anteriori. Deci, daca cautam pentru acest an, nu avem inca date suficiente pentru anul 2019, asa ca ar trebui sa cautati “Cea mai buna actrita Oscar 2018”.

Daca utilizati WordPress, daca utilizati pluginul Yoast, puteti sa va actualizati automat etichetele de titlu, in mod automat, de la an la an sau chiar de la o luna la alta. Nu este potrivit pentru toate evenimentele, dar pentru anumite interogari de cuvinte cheie functioneaza destul de bine.

3. Lungimea titlului

Acesta este unul dintre cele mai controversate subiecte in optimizarea SEO este cand facem audituri sau cautam etichete de titlu. Inevitabil, cand faci un audit SEO, gasesti doua lucruri. Veti gasi etichete de titlu care sunt prea scurte, sau etichete de titlu care sunt mult, mult, mult prea lung pentru ca vor doar sa umple fiecare cuvant cheie acolo. Nu este bine nici sa fie doar  “Slip” dar nici “Slip albastru cu rosu pentru femei Vara 2019 de Firma si Original”.

Titlurile din exemplu nu sunt rele. Dar problema este ca unul e greu de inteles la ce se refera. Iar celalalt e mult sprea specific si oricum nu va fi vazut complet in motorul  de cautare.

Iata cateva sfaturi privind lungimea titlului pentru SEO:

  • Studiul EtsyEtsy a facut recent o cercetare in care a masurat sute de mii de adrese URL si le-a scurtat etichetele de titlu, deoarece titlul mai lung este o problema de cele mai multe ori. Cele cu titlul mai scurt nu au probleme asa mari. Dupa scurtarea lungimii titlurilor au observat o imbunatari considerabile in pozitionarea din Google.
  • 50-60 de caractere – Aceste este cel mai bun obicei pentru un titlu bun, deoarece lungimea optima este de obicei de 50 pana la 60 de caractere. Daca respectati aceasta lungime, nu ar trebui sa aveti probleme. Atentie, caractere, nu cuvinte!
  • Utilizati cuvintele cheie principale – Cand decideti ce cuvinte cheie sa le puneti atunci cand scurtati titlu, folositi cuvintele cheie principale cu care vizitatorii ajung din SEO pe site. Nu folositi sintagmele lungi sau care restranga subiectul paginii sau articolului.

4. Sinonime in titluri

Cateodata vreti sa optimizati pentru mai mult decat un cuvant cheie. Mai ales ca intentia celui care cauta poate fi diferita fata de a altuia. De exemplu, nu ne putem da seama ce vor cauta exact cei care vor sa schimbe anvelopele de vara. Ei ar putea cauta atat anvelope de vara sau cauciucuri de vara.

Ca sa va puteti incadra in regula de 50-60 de caractere puteti folosi un titlu precum “Anvelope de Vara, Cauciucuri Ieftine”. Acesta lucru va asigura ca folositi inclusiv sinonimul si Google va intelege ca pagina ta se refera la ambele cuvinte.

Modul in care gasiti aceste sinonime si variante este in pagina de rezultate. Introduceti cuvantul cheie in Google si vedeti ce evidentiaza in caractere aldine in rezultatele cautarii. De cele mai multe ori Google va oferi variantele pe care oamenii le cauta. In ultima parte a paginii, in subsol, mai apar si alte cautari similare. Cel mai probabil acolo veti gasi cele mai uzuale sinonime pentru acelasi tip de trafic. Instrumentulde cuvinte cheie pe care il folositi sigur va poate oferi idei de cautare. Totodata, inclusiv Google Search Console va poate ajuta cu informatii relevante privind cautarile alternative.

5. Apel la actiune (sau CTA)

Nu veti gasi intotdeauna cuvintele care sa indemne vizitatorul la actiune in cercetarea de cuvinte cheie, dar ele chiar ajuta oamenii sa faca clic. Acestea sunt verbe de actiune.

Cuvintele de actiune pot fi cumparati, descarcati, cautati, ascultati, urmariti, invatati sau accesati. Cand le folositi, acestea dau un pic mai mult emotie, deoarece indica faptul ca utilizatorul va putea sa faca ceva dincolo de cuvantul cheie. Cand vad apelul la actiune in rezultate, cei mai multi actioneaza specific. Apelul la actiune sau CTA (click to action) ofera un pic mai mult dinamism in plus, si va puteti creste ratele de clic in acest fel.

6. Topul cuvintelor cheie care trimit trafic pe site

Acest lucru este putin trecut cu vederea si este un fel de concept avansat. De multe ori optimizam pagina noastra pentru un set de cuvinte cheie, dar traficul care ajunge pe pagina este adus de un alt set de cuvinte cheie. Daca vreti sa castigati mai multa relevanta, ar fi bine sa introduceti cuvantul cheie in titlul paginii. Astfel, veti castiga o pozitie mai buna si va fi mai relevant pentru cei care vor cauta in viitor acel set de cuvinte cheie.

Este foarte important sa va optimizati pagina nu numai pentru traficul pe care incercati sa il obtineti, ci si pentru traficul pe care il primiti.

7. Intrebari in titlu

Intrebarile sunt instrumente de mare importanta in titlurile tale. Acestea sunt lucruri de genul “Unde migreaza fluturele?” Poate ca cuvantul cheie este “fluturii migreaza in zonele X”. Dar, punand o intrebare, creati un decalaj de curiozitate si dati oamenilor un motiv sa dea clic. Sau “Ce este PageRank?” Acest lucru il face sa creada pe cel care cauta ca va gasi raspunsul pe pagina.

Dar de multe ori, punand o intrebare, obtineti bonusul de a castiga un fragment special. O sa discutam despre aceste fragmente speciale pe care le puteti obtine direct ca raspuns in pagina de cautare Google, in viitor.

Acestea sunt sapte sfaturi. Spuneti-ne sfaturile ce sfaturi aveti voi pentru titluri mai bune, in rubrica de cometnarii. Daca v-a placut acest articol, speram sa-l distribuiti mai departe pe Facebook sau LinkedIn.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *